Sunday, 19 July 2009

KECUTIAN SEKOLAH


Hari ini saya pergi ke Alor Star Mall bersama mama
Tut2 ada pemeriksaan kesihatan percuma
Kebetulan orang tak ramai
Untuk hilang rasa boring
Apa lagi, apa salahnya kalau nak check kan, kan
Isi borang pendaftaran
Terus buat pemeriksaan satu persatu
Mula2 check ketinggian, berat badan
Lepas tu check lemak dlm badan
Mesin tak boleh baca sebab tak dak lemak kot
Beralih ke ukuran badan (pinggang dan punggung)
Lepas tu pula check blood pressure
Tekanan darah saya terlalu rendah iaitu 72/44 sahaja
Pi check dekat pernafasan
Akhir sekali pi check dekat kandungan gula
Yang ni yang paling saya takut sekali
Bila tengok jarum
Sampai doktor2 pelatih kat situ gelak kat saya
Begitu teruk sekali ketakutannya
Chottt, jarum dicucuk kat hujung jari
Awwwww, tera tu je la, tak sakit mana pun
Takut ja yang lebih (ingat dak lagi kisah saya dengan jarum (tekan sini)
Selesai apa semua
Barulah pi dekat doctor kauseling
(pum pam pum pam saya dinasihatkan ambil ubat bla222, banyakkan senam bla222)

Saya pun tunggu mama pula sebab dia lagi banyak nak check. Lepas tu kami pun ronda the ronde, waktu perjalanan balik singgah rumah tokwan dan rata2lah, akhirnya sampai rumah pukul 6.00 petang. THE END.

6 comments:

que said...

amboih posing na...sokka ponten...ceit

chapter 14 said...

mana skolh rini. cuti gnti :d

que said...

ahhh...ponten gak tu...g jela skola walaupon cuti...weee =p
hui...syipa ade fs or fb dak...

angkasa said...

alalaa comey
jlesh glaa dia dpt cuti hehe

chapter 14 said...

que ; tudiaaa. kna hambat ngn pakcik guard galak satg. fb tadak. fs ada tp lupa pass sbb lma tak bukak. ms slalu on.

chapter 14 said...

kak ain : hoyeah ! haha. buuu. kosian de looo

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P