Friday, 17 July 2009

CINCIN PUSAKA


Aku terdengar riuh sekali di ruang tamu ketawaan mama dengan ayah (semasa itu ayah aku masih sihat lagi). Aku buat homework pun tak senang. Akupun keluar bilik tumpang menyebok nak join sama. Rupa2 mama ceritakan kisah kawannya yang kehilangan cincin peninggalan arwah ibunya. Ceritanya begini :

Suatu petang masing2 sibuk nak balik kerja, tiba2 kawan mama sakit perut. Dia bergegas ke bilik air. Selepas menunaikan hajatnya dia pun kembalilah ke meja, relek ja la waktu tu. “Allah, mak” jerit kawan mama, terus berlari ke bilik air sekali lagi. Mama ingat dia cirit-birit. Lebih kurang sepuluh minit kot dia datang kepada mama terus berbisik :

Kawan mama: kak, cincin arwah mak saya hilang dalam lubang jamban

Mama: habis tu, kamu buat macam mana.

Kawan mama: saya seluk dalam lubang jamban, tapi tak ada juga.

Mama: mungkin semasa flush, cincin tu pergi bersama najis kot. Tapi..... cuba kamu
Tengok kot2 ada atas meja, kot2 ada kat mana2 atau dalam laci.

Kawan mama pun check atas mejanya. Tergelak besarlah kawan. Cincin kesayangannya jumpa kembali duduk dalam bekas klip. Yang buat dia gelak tak henti2 bukan kerana apa, DIA SELUK LUBANG JAMBAN DENGAN TANGAN KANAN, gara2 gelabah takut kehilangan cincin arwah ibunya. KENAPA TAK GUNA TANGAN KIRI seperti membasuh najis........ lepas tu barulah dia rasa betapa gelinya.

10 comments:

Tikah said...

hahahah

e d said...

haha..
sungguh tidak memenuhi rukun negara yg ke-5..
ish3..

emo_frog said...

LOL...so funny..

nbk said...

eww

luisa said...

haha gile best !
kene try nih

chapter 14 said...

tikah ; hhe

chapter 14 said...

e d : haha. btoi2

chapter 14 said...

emo frog : haha. thnks

chapter 14 said...

nbk : errrr?

chapter 14 said...

luisa : try la. bawak msuk pala truih pon takpa dlm lubang jamban tu

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P