Monday, 6 July 2009

HANG NADIM


Saya teringat sepupu saya semasa dia kecik2 dulu. Masa tu dia darjah 2. gurunya bercerita tentang kisah Hang Nadim (Singapura dilanggar todak). Riwayat hidup Hang Nadim hinggalah beliau meninggal dunia. Sesampai tang part kematian Hang Nadim, tetiba2 sepupu saya yang bernama Atan mengangkat tangan tanda bantahan :

Atan: Cikgu salah, mana ada. Hang Nadim belum mati lagi.

Guru: Apa? Kenapa kamu kata macam tu?

Atan: Kan Hang Nadim buka kilang sardin di Jepun.

Guru: ?????? kamu tahu mana cerita ni?

Atan: buku komik, besok saya bawa tunjuk kat cikgu kalau cikgu tak caya!

Guru naik menggong sebentar. Lepas tu beliau terangkan bezanya buku pengetahuan dan buku komik. Keesokkannya bapanya dipanggil jumpa guru tersebut. Kesian Atan sebab pening antara yang benar dan yang joke2. hampeh2. haha

8 comments:

ayien ; iena said...

hahaha.
funny laa spupu kmo tu.

ZaHiN said...

heh? pening2~~

Portgas .D. Ace said...

citew betoi2 ke..
tipu2??
cam x logik jerk.
=p

nbk said...

tudia tudia. xbule blah sunggoh :P

chapter 14 said...

ayien : sy pon funny. ceceiii. perasan terok. haha

chapter 14 said...

zahin : pening? pi mkn panadol :D

chapter 14 said...

portgas : betoi la. esh ! hempok ngn tong gas satg kot bru taw

chapter 14 said...

nbk : hehe :/

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P