Sunday 9 August 2009

saya dulu kecik2........

semasa saya kecik2 dahulu, saya selalu bagitau mama yang saya teringin nak kahwin dengan putera raja. kononnya la putera raja tu dapat bagi saya kekayaan. semua orang sukakan kekayaan. kn kn kn? Saya ni materialistik sikit masa kecil2. (waktu tu bukan tahu apa2 pon)

saya jugak suka perasan sebab dulu saya gelap dan saya tak comel. cita2 saya dulu nak jadi penyanyi tetapi suara sumbang mambang. cita2 untuk menjadi pelakon tak terlintas la pulak. Model? Hmm ada kot. Dulu ja nah

saya dulu suka bergaya tapi bila lihat balik gambar2 masa saya bergaya, satu haram pon tak lawa. saya langsung tak pandai bergaya sebenarnya. bila mama beli alat make up, sayalah orang pertama yang akan merasmikannya sedangkan ia kepunyaan mama. jikalau saya dapat lip bam, lip gloss dan seangkatan dengannya yang berperisa manis, sejam kemudian habis la benda tu kerana saya ratah (makan) ia.

heroin hindustan


jikalau saya pergi ke KFC, ayah selalu order kentang putar yang big size kerana kalau yang small size saya tak akan makan mahupun menyentuh pon tidak. berlagak sikit. kalau saya tak habis makan kentang putar tu, dah tentu ayah akan marah. so, saya buat shortcut iaitu jadikan ia losyen badan. habis 1 badan saya sapukannya. hehe. Nak cuba pon boleh. Tapi kalau berhasil bagitahu kat media tau ni ciptaan terbaru saya. kalau tak berhasil. Diam2 sudah lee.


saya suka nyanyi lagu2 yang berkaitan cinta. siti norhaliza idola saya lah time tu. setiap jam saya akan selalu karaoke lagu siti dengan mic kecil saya dan apabila ayah dapati saya suka nyanyi lagu cinta ayah akan perli saya sehabis-habisan. contoh "eeeee. anak ayah gatai nak kawin".

saya juga suka bergomoi dengan ayah. kononnya saya MUHAMMAD ALI dan ayah pula THE ROCK. tapi saya lebih selesa memanggil ayah THE ROCK BASI. kalau kami bergomoi, mama yang akan selalu menang sebab mama akan buat pertaruhan sama ada saya atau ayah yang akan nangis dahulu. selalunya saya lah sebab ayah suka main kecoh dengan cara menggigit jari saya. tapi kalau saya yang menang, saya menang dengan cara tak kecoh bukannya seperti ayah. saya hanya perlu gigit perut ayah, kemudian ayah menangis buat2 dan saya lah juaranya. tak susah kan? :D

mama selalu cakap bahawa saya tidur dengan hodoh sekali. Mulut ternganga, mata terbuka sikit. tapi saya tak percaya sebab dulu saya anggap diri saya sebagai tuan puteri. Dalam buku cerita sleeping beauty ada la gambar katun puteri masa tidur dan cara dia tidur begitu sopan. Jadi sepikir saya, saya pon tidur macam tuan puteri tulah. Padahal lebih terok. Bila mama tunjuk gambar masa saya tidur barulah tersengeh. Hehe

semasa rombongan sekolah tadika

suatu ketika dahulu saya teringin naik kapal terbang dan ayah pon berjanji untuk bawak saya naik kapal terbang suatu hari nanti. tunggu punya tunggu, ayah masih tiada perancangan untuk pergi makan angin kemana2 sehinggalah suatu hari saya demam panas. Ayah pulak naik risau. Sesudah sahaja demam saya dah hilang, ayah terus ajak saya dan mama ke “kek yel”. Apalagi qenyeh sampai ketelinga aih masa tu. Best naik kapal terbang.


Dari dulu sampai sekarang hobi saya memang suka ambik gambar. Oh ! maksud saya orang ambikan gambar saya. tapi masa tu tak digelar photoshoot tapi photoambiksendiri. Ya ka? Mana2 lah. Reka ja tu. Tapi masa dulu, kalau adik beradik ambik gambar tapi tak pelawa saya join, saya akan nangis. Sampai kadang2 kalau mereka nak ambik gambar terpaksa lari dari saja. Wah ! kejam sungguh. Kalau saya imbas kembali album2 adik beradik saya bersama sepupu sepapat saya, tak sah kalau tak ada muka saya.


Dah la tu. Saya dah tak larat nak taip. Tapi kalau cakap dah tentu macam2 lagi saya boleh cerita. Haha. Oke lah. Harap terhibur dengan gambar2 saya semasa kecil. byeeeee

18 comments:

que said...

cacat tol...wawawawa

.v.i.v.i.d.i.a.n. said...

waa
mcm cinta laura..

nqddnnrzm. said...

hai muhammad ali!

yayakot said...

muke syifa sebijik cam CINTA LAURA la..:)
thumbs up!

aifaa said...

hahahaha.depa kata muka mcm cinta laura.neha.takot tgk gmbaq no 2 :|
sorii

Fi said...

haha..
lwk la gmbr tdo tuh
tp cipa comelllll

Tikah said...

hahaha :))))

Unknown said...

btol cipak..
muka cam laura..
hahahah:D
awt jdi cam tuu..
gmbr mase todo..c
am berok plak.:D
hehehe..

chapter 18 said...

que : elehh. dia yg cacat cakap org :P

chapter 18 said...

vividian : awwww. malu i hahahah

chapter 18 said...

nbk : haiiiiiiiiiiiiiiiiii

chapter 18 said...

yaya : nah ! dakkkk :P

chapter 18 said...

aifaa : jngn nak kata sori. rmai g kata tkot. haha

chapter 18 said...

firah : firah lagiii comeii. tgok gmbaq siapa bersama siapa dekat my sunshine

chapter 18 said...

tikah : hhohohohoho :)))

chapter 18 said...

syed : cam berok? cam berok yang comel ha?

Fi said...

syifaa!
nnt kna tngkap gmbq len
i look damn bongkok there..
haha,thanx btw bebeh

PHIRDOTE said...

haha cool je

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P