Friday, 3 April 2009

HARI INI DALAM SEJARAH

 
 
Hari ini latihan silat amat meletihkan. Sesampai saja di rumah terus ke dapur untuk meneguk segelas air sejuk. Emmm lega rasanya tekak saya. Saya meluru ke ruang tamu dan lalu duduk bersandar pada grill pintu rumah sambil membelek gambar2 yang saya snap kat sekolah tadi. Tiba2 suatu suara lantang lagi menakutkan kedengaran di belakang saya :
“MAAAAAAAAAAAAAA! Minta sikit, suda 2 hari tarak makaaan..”
Terkejut saya macam nak pengsan, berbinau2 mata, apa tidaknya, apabila tiba2 tangan hitam legam berkedut2 terhulur di atas kepala saya. Terasa juga beberapa urat rambut terkena tangannya, eeeeee. Cepat2 saya merangkak2 macam apa lagi sambil menjerit panggil mama. Tak sempat nak bangun lari dah. Ketaq gila2. Saya pandang India mabuk mana tah, dengan bau masam tuak, sungguh menakutkan. Dia menghulurkan tangan sambil membuat seolah2 menyuap makanan kemulut dengan lagak menggolek kepalanya menagih simpati. Mama datang lalu menghulur RM1.00, lalu dia pun pergi.
Yang menghairankan dia buka pagar dan berjalan ke pintu rumah tak terdengar bunyi langsung. Cekap sungguh. Sejak berlaku peristiwa itu, saya kena pastikan pintu pagar sentiasa berkunci dan jika perkara ini selalu terjadi, gue boleh mati ooo. Tapi bila teringat saya merangkak2 dengan laju sekali hingga sampai ke ruang tv tu rasa nak tergelak la jugak. Aduyai2.

8 comments:

chapter 14 said...
This comment has been removed by the author.
Afaf (: said...

tudea.
kalo kami tobatt menjerit gila2.
tkut smpai merangkak2 noh.
hahaa

chapter 14 said...

2 laaa. tekejut nk mampoih. ncem x pa gk. ahah

angkasa said...

training silat ya?
nnti km join hmp kt mhwgsa lak
hee
olhrga sapa wkil skola ya?

chapter 14 said...

haha. mai2. geng2 intan. fikah. farhana. bla2

Tikah said...

haha
lwak toi.
india tu suka dkat hampa..
tu yg dia pi dkat hmpa..
hahaha

aifaa said...

haha!gila.lama kami xp rumah ampa.rindu:D

chapter 14 said...

tikah: haha. dya bkn ska km. dya ska ampa sbnaqnya cuma dya x taw umh ampa ja. haha

aifaa: ahha. rindu jgak. virus2

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P