Sunday, 28 June 2009

TEKA TEKOK




Semalam ayah Jo sekeluarga bawa aku dan mama makan di sebuah restoran yang memang best. Bukan setakat best menu2nya, tapi best keadaan sekitar restoran itu juga. Restoran terletak di atas bukit dihiasi taman dan juga pemandangan pokok2 buah naga di bawahnya. Rasa sejuk dan nyaman ditiup sang bayu malam.

Selain menikmati panorama dan menu sedap2, yang paling best semasa berada di situ selain tangkap gambar dalam keadaan kegelapan malam ialah apabila ayah Jo aku buat teka teki teka tekok yang berbunyi begini :

Ayah Jo: Syifa, kalau bawa monyet naik basikal, monyet tu nak letak
dekat mana? Depan ke belakang?

Aku : tentulah depan

Ayah Jo: beri sebab kenapa letak kat depan?

Aku : Kalau letak kat belakang, nanti monyet naik kepala.

Ayah Jo: Salah

Setelah aku memjawab berbagai jawapan2 yang memang tak betul dan tak masuk akal akhirnya tukang pemberi soalan pun memberilah jawapannya. Nak tau jawapannya apa?

Treng teng teng











Ayah Jo: Kalau duduk kat depan
Nanti orang panggil MONYET SYIFA
Tapi
Kalau duduk kat belakang
Orang panggil apa? Cuba jawab

Syifa : SYIFA MONYET..........
Aduhhhhhhhh! Terkena lagiiiiiiii

Kami gelak serentak memecah keheningan malam sebab semua pengunjung dah balik. Bila lihat jam di tangan menunjukkan jam hampir pukul 12.00 tengah malam sedangkan perjalanan masih jauh nak balik rumah. Nasib baik mereka sekeluarga mengekori kereta kami hingga sampai rumah. Thank you, thank you so much ayah Jo & family.





abg jat ! ambik la gambaq nih. haha

7 comments:

Tikah said...

haha
awt x buh berok ?

Portgas .D. Ace said...

a'ah kn Tikah..
nerook ag besh..
=p

Mr.Roselane said...

kat ne makan tuh?

Fadz said...

syifa bunny baru betul

que said...

heh,teka tekik:

pa menda dalam itam luar kuning?

dapat jawap layak memenangi ati saye..wawawawa

chapter 14 said...

tikah ; laaaa. padia.

chapter 14 said...

portgas : haha. pndai la ampa 2 :p

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P