Friday, 26 June 2009

ANGGUK2 GELENG2


Setelah berfikir di mana nak makan petang tu, sebulat suara suggest nak makan dekat sebuah restoran yang sungguh nyaman, mengadap bendang dan pepohon menghijau. Masa kami sampai tiada orang lagi sebab terlalu awal, baru ja buka. Setelah menu dibaca dan order mengorder, maka tertunggulah makanan sampai. Lebih kurang beberapa minit, ada makcik dan pakcik pun masuk dan nak makan dekat situ juga. Pakcik tu duduk mengadap meja aku.

Apa pakcik ni? Awat? Apa masalah? Takut aku. Apa cerita ha? What’s happening? What do you want? What & what? Am i so pretty sampai tak lepas mata memandang? Perasan terlebih sudahhh.

Bila dia pandang aku, dia kenyit mata, kepala diangguk2. tersengeh2. apa hal? Nanak apa hah? Aku cuit mama dan bisik dekat mama yang pakcik tu apa hal? Sampai naik rimas. Isteri dia pula wat selemba rock ja. Aduh tension. Mama kalih tengok pakcik tu. Aku pun tunduk segan. Mama suruh aku ubah tempat. Sekali sekala mama kalih lagi.

Nah !!!!!!! Mama gelak sampai tak dapat nak cerita lagi. Aku pula hairan apa ke hal pula dengan mama ni. Setelah reda kelucuan mama, barulah aku tau apa sebenarnya.

Rasa2 tak payah la cerita kot sebab apa. Wat malu aku balik. Nak tau juga ka? Jangan marah tau. Aku yang perasan sorang2. Jangan kutuk aku tau.

Rupa2nya habit pakcik tu, suka kenyit kenyot mata, kepala angguk2, tersengeh2, sebab semasa dia sembang dengan isterinya pun macam tu, dia dok sorang2 pun macam tu dan semasa dia kalih muka ke dinding pun macam tu. Astagfirullah halazim.

KANTOIIIIIIIIIIIIIIIIII........

11 comments:

Fadz said...

haha

are_zeam said...

haha
perasan suda..

EN.ROBOT said...

mangkok tu same besar ngan pale da hah,..,~

que said...

sian pakcik tu nek...
jgn la pasan2 taw nek...
kan da termalu2 sendirian berhad...

Portgas .D. Ace said...

hehehehe~
malu2...
=p

Tikah said...

haha
perasan

chapter 14 said...

azim. mau taw? haha

chapter 14 said...

robot : haha. loklaqq

chapter 14 said...

que : heeee

chapter 14 said...

portgas : ha ! haha

chapter 14 said...

tikah ; ahahha. bru taw?

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P