Thursday, 11 June 2009

PUTERAKU


Lama sudah tak bercerita kisah2 aku. Aku masih ingat lagi kisah aku dengan putera katak. Masa tu tinggal di rumah lama. Aku panggil putera katak tu putera. Badannya montok, mata seksi kalau nak tahu. Tapi aku geli dan elegik kat dia sebab kulitnya yang kerapu. Putera suka duduk dalam bilik air. Setiap kali masuk bilik air mesti ada dia. Pasti aku menjerit sebab pandangannya yang tajam. Kalau terdengar menjerit dalam bilik air tu, bukan siapa lagi, melainkan putera dengan akulah. Dia takut kat aku, aku takut kat dia. Kadang2 aku ambil timba serkup dia, baru boleh mandi. Putera ini gatal sikit. Lagi aku takut lagi gatal lah dia. Pernah mama buang dia jauh2, tapi dia balik semula dalam beberapa hari. Adoiiiiii !!!!!!!!!!!!!

Suatu hari aku dan mama baring2 sambil tengok tv. Putera kadang2 terlompat2 dalam rumah. Takut juga terkena air kencing putera, kata orang boleh buta mata. Pernah aku dibuai mimpi, tiba2 terasa sejuk di atas dada aku. Aku menjerit sepuas2nya lalu cekup dengan tangan dan terus baling putera (dengan perasaan geli dan terkejut serta terdesak). Kesian putera sebab balingan aku terkena dinding. Kelepeeeekkkk, melekat dekat dinding. Nasib baik tak mati. Sorry puteraku syg. Siapa suruh tidur atas dada aku, gelinyaaaaaaaaaa.

Setelah aku berpindah ke rumah baru, entahlah apa nasib sang puteraku. Terasa rindulah pula.
Entah2 tercari2 sang puterinya ini. Macam cerita fairytale lah pulak. Kui2. entah2 memang betul pa putera tu putera raja katak.

16 comments:

Portgas .D. Ace said...

gile pe??
huhuhu~
sy geli katak nie tahap dewa pencen tau..
eeeeeeeeeeeeee~

sheera said...

ahaha, mata seksi la wuu :D :D

SyafiQ said...

katak tue kiut kew...
klau ulat gonngok gergasi amacam...geli weyh

Tikah said...

haha
bunyi dea KELEPEEEEEEEEKKK nohh

oasis said...

haha, kau punya katak atas dada, katak aku plak kat dlm kasut sklh..agaknyanya wangi sgt kot kasut sklh 2 smpi dia nak bersemadi kat dlm 2..eii geli btol...

angkasa said...

haa btui la tu putera katak
alaa dia nk mnja2 pun xleh
hmp garang cgat kot hehe

aifaa said...

ewww i hate frogs :(

knoadoodle said...

Comey tau dak :D

chapter 14 said...

portgas : ahaha. geng weii. huuu

chapter 14 said...

sheera : a'a. seksi oo.

chapter 14 said...

syafiq ; ulat gonggok? apa? ulat gonggok? cek lari lu

chapter 14 said...

tikah : ya la. x kan bunyi ilove you tikah kot. haah

chapter 14 said...

oasis ; hha. lawak la ang ni

chapter 14 said...

kak aib : bukan garang. kalau buleh tu belai pon mai. tp badan la lendiaq2.

chapter 14 said...

aifaa : i know i know

chapter 14 said...

paten : apa comei?

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P