Friday, 15 May 2009

SLEEP WALKER

Sejak semalam lagi dok rancang dengan mama nak puasa. Jam loceng rosak, jadi terpaksalah guna jam handphone. Set pukul 4.30 pagi. Handphone diletak bersebelahan mama ketika tidur supaya senang jaga.

Tengah asyik dibuai mimpi mama kejutkan saya. Saya kehairanan apa yang mama cari. Lama la juga. Diseluk di bawah tilam, diangkat bantal, dikibas kain selimut. Penuh pencarian yang tak jumpa. Saya masih melayan lena antara sedar dan tak sedar. Agak lama juga mama cari. Akhirnya mama kata:

“tadi jam bunyi kejap sangat, tak sempat suku lagu pun, tiba2 berhenti, pergi mana handphone ni, sapa masuk rumah, kawaq ka, takkan kot”.

Tiba2 mama pegang tangan saya yang masih dok peluk bantal. Nahhhh haih, waktu manakah saya bangun tutup jam dan dalam tangan saya ada handphone mama. Tobat tak sedaq. Mama kata saya sememangnya macam ni. Selalu jadi ‘sleep walker’. Danger, danger, danger.

5 comments:

angkasa said...

hahah sumpah lawak syifa ne
ish bhya nee
adui adui
hahaha
:DD

Tikah said...

hahhaa.
bahaya gela klo spa tido ngan cipa
;)))))

miss.lolypop said...

cipa sememangnya seorng ratu tidor !

nbk said...

skali jalan p dapoq pehtu makan. baru respek lagu tu :D

chapter 14 said...

semua: terima kasih kerana comment blog saya. terharu. syg kamu suma

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P