Tuesday 15 March 2011

Pulau Jerejak, Dancing and Riding

So awak, saya nak cerita pasal cuti cuti saya

Last 2 weeks iaitu pada hari sabtu. Time tu tak cuti sekolah lagi. kak ja dengan abg cikmat share duit belanja kami makan dekat pulau jerejak. So, aku ajak la amy. Takot2 la kan kalau aku tak ada geng. Takmau la cerita banyak sangat dekat pulau jerejak. Gambaq pun takmau upload bnyak2. rasa macam dah basi dah cerita ni. aktiviti dekat sana macam2 la jugak. Kami bukak hadiah apa semua dekat sana. Well, besala kan? Dah nama pon birthday. Mesti ada hadiah. Lepas tu pi makan2. then, malam tu ada show. Abang2 api. Perghhh. Excited gila tengok. Dengan bunyi muzik dia. Rasa macam nak menari sekali cek oii. Lepas depa buat show dengan api. Depa menari pulak. Best ooo. Aku pun tak lepas peluang pi menari dengan depa tapi malangnyaaaaa hahahah aku menari macam tahikkk.



atas bot. cantik kann ? (apa yang cantik? haha)


mata sayeee


candid


amy prettay


sesi membuka hadiah


abang zul with his camera



burger cekik kedarah. RM 20 cek oii


dinner :)




kami duk kenan kat abg ni hehe



poco poco




night



Then sabtu lepas pulak ada carnival himpunan sejuta belia kan dekat tasek? Well, sapa yang pi tu tau la kan. Ada kereta macam2 jenis. Setai bak hanggg. Hehe. Pagi tu amy call nak ajak menari. Aku pun heran la. Nak menari menatang apa pulak kan. tapi tera taktau pun aku kata yess ja dekat amy. Pukui 4 aku pi rumah amy dengan ain. Then dari rumah amy baru pi rumah leeyaa. Dari rumah leeya pulak pi tasek. Bila sampai tasek, terkejut gila bangang sebab kami kena menari atas bulatan bulat tu. Cisss. Serius dengan taktau step. Kami ikot ja kak yang kat depan kami tu :’(




leeya comei


dan ni yang paling aku tak sabaq nak cerita. Kelmarin hari bersejarah terbesaq aku. Haha. Guess what? Aku, amy and ain ride fixie from jitra to alor star and alor star to jitra. Awesome gila kannn? Kami turun dari rumah amy dalam pukui 8 then sampai sana 9 lebeh. Lalu kot anak bukit. Balik pun kot situ jugak. Agak mencabar jugak la. Time pi tu oke. Tengah sejuk. Time nak balik tu lah yang mencabar sikit. Tengah hari qembang bak hang. Habeh burn. Muka aku tak la burn sangat tapi jadi merah pelik sampai ke pagi ni. tapi aku pakai lengan panjang. So, terselamat dari burn. Hehe. Ain gagah pakai lengan pendek and warna hitam pulak tu ! sooo, memang terok sangat la. Amy ja steady. Kalau ikot tu leeya nak join sekali. Tapi dia tak ada fixie. Tu laaa, gagah pi gaduh dengan boiperen last2 minit pasaipa. Kalau dak leh join kami :P time otw nak pi tu, kami selisih dengan geng mountain bike. Acewahh. Pakat lawan lambai cek oii. Bila sampai as, aku call fadzlan suruh join kami. Malangnya dia tak naik fixie. Dia naik mountain bike. Tak kisah lah. Asalkan dia kena kayuh gak. Dia bawak laju cek oiiii.

Tapi elok sampai rumah jaaaa. Aku ni tidoq sungguh. Tidoqqqqqqqqqqqqqqqqqq sampai petang. Zuhur pa semua habeh terlepas. Memang penat sungguh2. jaga2 tu mama ajak pi rumah tokki. Serius tak tipu. Aku senyap ja dekat rumah tokki. Memang penat plus demam teruih. Ahha. Dah la peha habeh bengkak. TAKMAU QEYAU.

Apa2 pun aku bangga dapat ride dari jitra ke as. Haha. Sampai2 ja depan masjid zahir. Teruih jerit sekuat hati. Yeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy :)



pinky dayy


otw to as. time ni dekat kepala batas kot. berhenti nak peketat taya



nak naik bukit. berhenti minum ayaq. eheh. semput




kami dah ready !


ceqinnya tengokkk


then amy dapat akai nak main tipu. hahahha




dah sampai o em geeeeeeee


walaupun gemok. biaq aaa


ruginyaaa gambaq ni nampak sekeqat ja :(




well :)


cecei amy


cecei ain


hello boss :)


muka semput


nampak dak peluh aku dekat tudung?




nak balik dah




muka tak boleh pergiiii


lunch dekat as


assalamualaikum :)

27 comments:

Unknown said...

wah, fixie gugurl nie :) hebat la u all

chapter 18 said...

hehe. thanks kak ummi :)

Anonymous said...

serious lawaaa :)

Unknown said...

hahaha ! lawak tgok ang menari dlm vid 3 . XD
best gila holiday hang syifa.

chapter 18 said...

mishaa : apa yang lawanyaaa :)?

chapter 18 said...

syed : haha. well. best sgt2 la !

cik nur said...

hehehehe
slim nya kak syifa oi jeles plak akak hehehe

chapter 18 said...

haha. apa pulak laa yang slimnyaa. biasa2 ja ka kakk :) btw thanks

Unknown said...

hehe. cuti yang sihat semua tu. gud2. hehe. mai nk pnjam gerek sari leh dak? hehe

Shahirah Zainol said...

gila pnjang entry tapi gila best haha :D

chapter 18 said...

kak ummi : ahah. betoi kan. smua sihat. hehe. ambik la. nak gerek yg mna?

chapter 18 said...

kak sheera : larat noh bc :P tapi syifa pnh buat entry yg lg panjang dari ni oooo

Unknown said...

haha.. nk gerek hat pink kaler. baru gegurl sgt. haha :) muleh dak?

chapter 18 said...

haha. boleh aihh. ambik lah. wiwiw. kak ummi naik lagi sweet paaa

Unknown said...

uishh. tak la. syifa apa comei la naek suma2 tu. ampa kecik2 comei2. kak umi dah ckup bsaq nak naek benda alah tu. pungkoq lebih seat satg. hahaha. tu fixie syifa ka? comey ja kaler pink tu

Anonymous said...

tuan dia lawa, tempat dia lawa, basikal dia lawaa.semua mmg lawaaa :)

chapter 18 said...

kak ummi : haha. kalau pungkoq lebih, beli la sit moto ja. haha. jgn la tnya. kntoi la satg :P

chapter 18 said...

mishaa : haha. thank youuuuuuuuuuu <3

Anonymous said...

samasama syifa :)

Unknown said...

hahahaha. kantoi? ouh. ok ok.
paham . heheh. takpa. nnt kak umi balik leh la mai umah kak umi naek gerek tu :)

chapter 18 said...

kak ummi : hahah. umh kak ummi kat mana? laratnyaaaaaaaaaaaaaaaaa

Unknown said...

blakang umah amy ja pn. kalaw rajin lg kayuh p umah kat kepala batas. haha :) jgn la kayuh mai umah shah alam nie. hee

chapter 18 said...

haha. tudiaaaa. semput lah nantiiii

Unknown said...

hahaha. takpa. pelan2 la kayuh. alang2. nnt syifa tnggai tulang ja. hehe

Anonymous said...

makin comel la semua :)

Senorita Shud said...

EHHH,,lalu kt anak bukit...umh cek dh...haha

Zik said...

bestnyer la...

http://memoriberlalu.blogspot.com/2011/03/sesi-fotografi-di-sekolah.html

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P