Tuesday 7 September 2010

Raya Tahun Ini


Assalamualaikum, harap maaf noh sebab terpaksa taip guna Microsoft Word. Bukannya takmau straight teruih kot blog tapi bila aku tengok kotak blog tu teruih tadak idea. Tudiaa apa barang tetiba cerita pasai tulis menulis ni. macam tadak kena mengena ja.

Dalam sejarah ramadhan, aku rasa ramadhan tahun ni yang paling banyak menguji keimanan, cabaran dan dugaan. Macam2 masalah sungguh yang menimpa diri ini (ayat skema). So, aku berharap sangat2 raya ni jadi raya yang paling bermakna bagi aku. Tolonglah I WISH FOR THAT.

Dah la raya tahun ni abang rizal raya ipoh, raya ketiga baru dia balik tapi yang sedihnya kak ti pulak yang tak ada. Haishh, banyak langsing maaa. Sat2, langsing tu apa? Aku taktau. Aku tiru ayat dalam cerita kl drift ja. Then yang paling, the most, tersangat rindu dah tentunya ayahanda tersayang. Pejam celik, pejam celik. Dah 4 kali aku beraya tanpa dia. Aku masih ingat di pagi raya ayah duduk seorang diri di atas kerusi roda sambil nangis. Idk why dia nangis tapi serius aku sebak niiiiiii.

(Kenangan raya yang lalu lebih2 lagi semasa aku di sekolah rendah dan rumah lama)
Second, main mercun dengan abg rizal and abg sam. Depa bab mercun ni memang mengalahkan budak2. sanggup pi beli yang mahai sebab nak bedak untuk main ja. Kami ni sepupu2 kecik paling syok. Tahun bila tah, aku tak ingat, memang tahap gila kami men mercun dengan bunga api. Sampai tadak mercun pon boleh buat mercun sendiri. Abg mirul beli penyental pingan yang besi punya then bakaq pastu ikat tali dan pusing2 tali tu. Dapat bayang dak? Api ni abih terplanting sana sini. Syokkk oooo

Third, di pagi raya. Family mesti pakat kalot nak mandi untuk pergi sembahyang raya. Manakala mamalah orang yang paling kalut menyediakan periuk besarnya nasi beryani dengan gulai tulang, acar serta daging cicah air asam. Elok abg rizal balik dari sembahyang raya, datanglah si angkatan tentera dari kampung seberang iaitu sepupu2 sebaya dengan aku untuk jemput aku ikot depa pi kutip duit raya. Aku pun dengan inai penuh ditangan, bibir bergincu, mata ber- eye shadow pon semangatlah kutip duit raya dengan depa. Memang agak jauh jugak la kami jalan. Kadang2 singgah kuboq tapi cari kuboq tokwan tak jumpa. Haha last2 balik. Pernah sekali tu aku buat gila nak tumpang buang ayaq besaq dekat rumah orang. haha mcm lawak ja.

Habis balik dari kutip duit raya, semua pakat mai rumah. Masing2 cari kerusi sebab tak sabaq kira duit raya. Sara selalu bukak baju sebab hangat. Haha. Dia hangat sebab dia gemok. Dak2, melawak ja. Oke, dah cerita pasai duit raya. Aku sukaaaaa dapat duit raya. Weii, suka la weii

So, macam ni la kegembiraan raya aku sebelum2 ini. Sumpah rindu.
Erk, habis dak beletiaq? Satttt. Ada lagii.

Apa2 pun aku nak ambil kesempatan ini nak ucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidil Fitri kepada mama, ibu2 bapak2, semua saudara2 aku, guru2, semua rakan2 lebih2 lagi rakan2 sekelas dengan aku dan bloggers2 yang mengunjungi blog ini dengan ucapan MAAF ZAHIR & BATIN. Buangkan yang keruh ambil yang jernih. Sucikan segala dosa agar dimurahkan rezeki serta perjalanan hidup lebih lancar dan PMR lebih mudah. Amin. apa emo2 ni, chill la wei XOXO

Yes, kenapa aku upload gambaq aku dengan si mamat ni? oh my pleasure, he’s my sayang. I do love him as a very very best friend. Kami macam ada konflik sikit baru2 ni and it was so complicated. Nak cerita pon macam.......


OH MAN kita dah matured kan? Tak payah la nak bermasam muka. Bukan aku takmau tegoq hang or whatever tapi malulah I nak tegur you syed. U kan tahu I ni pemalu. Awwww, sumpah aku rindu nak katok2 hang. Sumpah aku rindu our relationship eh2 tersilap pulak, our friendship. Kita kawan balik nah? Heyy, bila kita gadoh? Dak kan. See, aku tegoq hang suruh hantaq paper aku kat cikgu rodziah setediii ja. Kita nak pmr dah so takmau la gadoh2. masing2 dah besaq and boleh pikiaq. Hang kenai perangai aku macam mana and aku kenai perangai hang macam mana. So, apa kata kita…. Friend?

6 comments:

azwniesd said...

selamat hari raya syifa ! :)

ajish ajit senget said...

bleh sy nk add fb kamoo...tingin nk knal kamoo...bit & piece...

Anonymous said...

slamat arieyh ryew weyh.

ishiko said...

syifa!!! slmt hari raya ~

NAZ said...

akak syifa sdh manyak langsi. itu langsi maksud kurang ajar lahh hahahha. selamat hari raya :) sesuatu yang sukar itu selalu kita akan ingat

que said...

slamat ari raya cipa... goodluck exam... ooo curi2 baca blog kami. isk3

dah habis baca? tekan lah. upah saya sikit :P